divendres, 25 de desembre del 2009

La nit de Nadal

(Parla la Gemma) Avui és la nit de Nadal. Diu que les famílies es reuneixen, que tothom fa festa grossa, menja i beu més del compte, canta nadales i explica batalletes. Jo dormo. Diu que a moltes cases corre el cava, els torrons i les neules. Jo dormo. I fins i tot diu que hi ha qui s'ha posat l'abric del diumenge, tot i que per llei no toca, i ha sortit a la missa del gall. Però jo dormo! No és que estigui malament dormint: de fet, és una de les meves activitats preferides. Però si tothom s'ho passa tant bé, per què jo m'ho he de perdre?

(Parla la mama) Perquè les patufes petites, a la nit, dormen. És la seva feina, i és el que necessiten per estar ben despertes i contentes l'endemà. I demà (tècnicament avui), quan et llevis, has d'estar al 100%, Gemma. Perquè demà sí és Nadal.