dijous, 31 de desembre del 2009

Dimarts i dijous


Avui és l'últim dia de l'any, 31 de desembre. Però la Gemma encara no hi entén de dates, ni de si l'any comença o s'acaba: per ella, avui és dijous.

(Sí, els dies de la setmana sí que els domina, almenys intuitivament... O no?)

En tot cas, què tenen els dijous que no tinguin els altres dies de la setmana? Més estones a coll, amb uns coixins molt més tovets i generosos que els de la mare. Més petons. Més fotos. Més fonts de carinyo. Nomes quatre lletres, a-v-i-s, fan tot això!

Des que la Gemma tenia dos mesos que els avis Josep Maria i Lourdes baixen cada dimarts i dijous a passar unes hores amb ella mentre jo me'n vaig a treballar. Els altres dies m'arreglo treballant quan ella dorm, d'hora al matí o tard al vespre i alguna tarda que la Gemma està amb el pare. Però els dimarts i dijous la Gemma està amb els avis una pila d'hores, i segons diu la iaia, els explica tot el que ha fet els altres dies amb nosaltres, xerren, juguen, passegen, es deixen dir coses maques per les dependentes i les veïnes, vaja, que s'ho passen teta. L'avi és un as del supermercat, dels arreglos per casa i d'adormir la Gemma a l'hamaca amb una paciència inacabable.

I per si fos poc, quan arribem molts dies ens trobem la roba neta i algun dinaret per sucar-hi pa (i vull dir literalment, MOLT de pa!). Altres dies sortim tots a dinar. La Gemma diu que els dimarts i els dijous li agraden molt. Jo la trobo a faltar terriblement davant de l'ordinador però... sí, hi estic d'acord. I el Marc (sobretot per la part dels guisats). En resum, ens agraden els dimarts i els dijous.

Bon any!