dissabte, 26 de setembre del 2009

Avui descobrim... les vaques


(Parla la Gemma) Avui dissabte hem fet una excursió a Vallfogona del Ripollès, que és un lloc molt especial per a la mare perquè forma part del seu passat.


(Parla la mare) Tan especial és aquest poblet de 100 habitants censats al cor del Ripollès (però geogràficament disputat entre les capitals de comarca del Ripollès i la Garrotxa) que, així que vam començar a sortir amb el Marc, va ser un dels primers llocs que li vaig voler ensenyar. Ell també hi va veure l'encant, encara l'hi veu. I quan ens vam casar, el nostre "viatge de noces" va ser un cap de setmana a Vallfogona i una excursió al castell de Milany. I quan ha nascut la Gemma, ràpidament també l'hi hem volgut portar.

Què s'hi fa, a Vallfogona? No gaire res, la veritat. Mirar el paisatge, absorbir les olors de natura, les pudors de la natura, badallar. Menjar bé, menjar molt, saludar la gent pel carrer tant si els coneixes com si no. Veure les vaques, els cavalls, les gallines, els gossos, i algun llangardaix. Recordar.

(Parla la Gemma) Dormir, mamar, fer cacones i pipis. Deixar que el pare i la mare em netegin ben neta i em posin ben guapa i em perfumin. Bàsicament, el mateix que faria en una altra banda. Però també fantasiejar en com seria passar una temporadeta aquí en companyia de les meves noves amigues, les vaques.

Les vaques caminen a poc a poc, arrossegant les potes, i fixen la mirada. No sembla que tinguin malícia.

Les vaques fan mu. Jo encara no sé dir ni mu.


1 comentari:

XAVI S.H ha dit...

Posats a descobrir animals, ahir caminant per on solc caminar, vaig veure que un pagès d'allà ha comprar una pila d'oques!! :D O sigui que ja sap la Gemma, si vol descobrir les oques, cap a l'Ametlla!!! Ja,ja,ja.. Es que les oques sempre m'han fet molta gràcia!!

By el Cuñao/tiet!!